01 April, 2009

1) puLau reDaNg - kAk yAh kU..

SaLam seMua....

Semalam kakak aku dtg umah aku... Dia ceritakan keseronokkan dia pi Pulau Redang. Dan dia bagi aku & is3 beberapa cendera hati dr sana pd aku & isteri.... ( dapat sorg satu seluar, baju, dan is3 ku dpt extra - kain baju kurung...!! ) Ni yg bestnyer tentang kakak aku ni...
Dia xpenah lokek atau lupa nak beli cenderahati, mahupun belanjer pd adik beradiknyer klu dia pi maner2... sayang dia...!!! :)

Aku sempat tengok video camera dan gambor2 dia kat sana... Memang Best...!!!

N3 kali aku nak citer... pasal kakak aku ( Sapiah Hussin) pi Pulau Redang bersama suami ( En Zul) & anaknyer Haikal ( ingat x lagi bdk ni..? yg penah aku citer dlm n3 aku yg lepas di C.H) lawak lah bdk ni... hehe...

Tujuan utama kakak aku pi sana utk "tenangkan fikiran"... dia kata memang tenang ...
Bila pii sana & tengok pemandangan pantai yg inda2h.. pasir yg halus... dan makanan laut yg segar2!!... emm lapar la plak yummy...!! hehe...

Di sini aku lampikan beberapa pic utk tatapan anak2 buahku yg jauh di mata... ( aja, marlina, olin dan lain2... ) dan kpd pengikut2 setia ku...hehe... Jom kite negok laut......!!! hehe... :)



( Kak piah + Haikal ) kak yah, baju tu kan.. yg mud temankan kak yah, pi beli kat jj tu..?? hehe...


( Suami kak piah - En Zul )



Bersama sama kakak ku itu... 2 org lagi anak buah aku ikut serta dlm aktiviti itu...
Nadia & Asraff pun ikut sama.... Mesti seronok dorg kat sanakan..? :)




( Siap ada tema warna lagi...
Lelaki - Merah. Perempuan - Pink ) Hebat....


( Melihat keindahan pulau di sana.... berasa tenang & damai... )




(Pemandangan dr jambatan )

( 1st day - Pagi yg indah... nak pi snorkeling ker Haikal...?? ) hehe.....

( meriahnyer....... )

( adik beradik Gie - is3 uddin )

( meriah nyer en zul & haikal...)

( berenang jg x berenang.... bestnyer....!!! )
( Asraff & Nadia... hebat...!! )


( Pose2 Redang - istimewa dr kak piah, en zul & adik bongsu ku... (uddin)


( bercanda di tepian pantai...... o la la la.... )

( Mereka sedang bersantai.... Hebatnyer....!! )
( Makan time....!!! )

( Senja sedang berlabuh.... )

Nati kak yah akan buat sekali lagi trip ke Pulau Redang.... ada sesiapa nak join???
SaYa................!!!!!!

8 comments:

Shitsurei Shimashita said...

best yer...seronok ramai2 ni. kenalak gi pulau..tul tu bro mud, kalo nak tukar angin kena tukar baik2 punyer.

MOHAMAD EFFAZUAN said...

mmg cantik tmpt tu...dlm perancangan nak holiday kat sana gak ni...hehe

tHEoNeANDoNLy said...

Shitsurei shimashita - tul tu..hehe. ambil angin tp.. jgn buang angin..!! hehe.. Nati polow kami nak wat pi redang cuti sekolah bulan JUNe ni..

Affa fazwan - yer ker.. bila tu..?? join la kami bulan JUN nati.. bawak ler aweks @ tunang sekali..!! huhu..

hajarmarlina said...

seriesly? hm kakna sure dlm list kene tinggal..huhu

tHEoNeANDoNLy said...

marlina - ngape lak nene tinggal?

chemistry_lady said...

wahhh....taksubb hehe.. tp kenapa gamba pemandangan cam copy paste?? xde model derang ponn (ayat stimulasi lagikk) hehe

tHEoNeANDoNLy said...

aja - pcik pun pd mulanyer xpercaya pic pemandangan tu..!! tp.. semua tu... ada dlm hp n camera digital mak yah okayy... xkan mak yah teror plak nak copy & paste..hehe.. ( sambil memandang sifu & tongga ). Byk pic pemandangan yg cantik2 dlm camera mak yah tuu.. ( mungkin di sbbkan faktor cuaca yg cerah & baik pd masa tu kot yg menyebabkan pic semua tu cantik..)apa pun... xmampu la plak pcik nak taruk semua pic mak yah tu.. kat dlm n3 pacik ni...hehe. itu jer lah yg termampu.. Apa2 pun klu aja negok video dia lagi taksub!! kisah benar!! hehe...

chemistry_lady said...

wahhh...dasyat.. budget kamera nikon la camera makyah! he..he..