03 April, 2009

3) TAG dari nagaperang (War) or nagaperang (Colour)

Khas tu kpd nagaperang... hehe... :-

1. Orang luar sana tak kenal kamuh. Perjelaskan siapa kamuh?

-Nama penuhku... Ahmad Mahmud Bin Hj Hussin. amacam ada nama, cam nama pelakon dulu2 x? hehe..
- Sbb tu.. aku lebih suka org panggil aku "amud" or mahmud or mud or pcik mud or.. bro mud..hehe..
- Umur aku 35thn. Tarikh lahir 10hb Feb 1974. Siap kasi detail lagi tu. xyah la rahsia2 penat lah nak rahsia2 nih..hehe. ha..!! aper lagi tarikh lahir dah tahu... kumpullah duit dr sekarang utk beli hadiah aku nati! hehe...
- Anak ke 10 dr 11 org. Ramainyer..hehe. Nati aku buat n3 psal pameli aku k.. akan dtg ler... :)
- Lahir di Cheras KL. Arwah ibu & bapa asal dr LUMUT, Perak. ( aku anak yatim piatu skrg ni ) ada sape2 sape nak kongsi parent ngan aku....??
- Aku ni suka gonjeng mcm mawi... hehe. sedap bila mandi orr...hehe..
- Suka bergurau & bergelak ketawa.. org kata awet muda la kononyer...hehe.. :)
- Sudah berumahtangga. Baru 1 thn jer..hehe. ( is3 aku.. pun tau aku suka berblog ni..) hehe.
- Baru shj kehilangan ibunda tercinta... :(
- Suka menambah kenalan, di samping bertukar2 pengalaman dan ilmu.
- Suka memberi nasihat pd kwn2.
- Syg kpd keluarga dan kwn2... kadang2 tu.. sampai pameli kpd kwn2 aku tu pun aku syg jugak...
- xsuka pd org yg bawa mulut. ( gumpat ) Lebih baik anda tanya sediri pd yg jadi mangsa drpd anda mendengar citer yg xbetul..
- xsuka pd org yg iri hati dgn kebahagian org lain.. (dengki )
- suka sangka baik... pd semua org...
- cewah!! byk la pulak bakul2 yg aku dah angkat ni... penat lah!!.. hehehe...

Sikap kamu yang 'mantap'?

- Suka buat lawak.. pd semua org.... "wpun" kadang2 aku sdiri tengah bersedih pd masa tu....
- Setia pd keluarga, agama,bangsa & tanahair...!!
- Sayang pd kwn2 yg seagama...
- Bahagia dgn aper yg aku miliki skrg.. alhamdullilah :)


3. Sikap kamuh yang sangat jelek?

- Pemalu biler berdepan dgn org yg baru kenal.
- Segan xkena pd tempat.
- Mudah marah dan mudah cool.

4. Apa gajet yang sentiasa kamuh bawak?
- telefon bimbit.

5. Dah berapa HP kamuh pakai selama neh? Senaraikan brands nye. Jenama HP yang sedang kamuh gunakan sekarang?
- 5 rasanyer... Mula2 dulu pakai nokia. Sekarang pakai sony ericsson.

6. Siapa bestfriend kamuh?
- Faisal, Pian, Kamarul, Sukrie, Rin, As, Heri, Mimi, Dila, Ann dan ramai lah... Ada yg kwn dari sekolah Rendah , Menegah pun aku masih hubungi lagi.. kwn2 opis lama & baru.. Rasanyer tak tersenarai nama2 dorg ni... :)

7. Siapa yang kamuh sayang selain family kamuh? Kenapa kamuh sayang dia?
- antie india depan umah aku ni.. sbb dia selalu tolong angkat kain umah aku bila aku xder umah. sayang antie..!! mesti dia terharu klu dia baca blog aku nih...

8. Lagik 10 tahun kamuh jadi apa?
- emm... jadi perdana menteri malaysia kot...hehe. xpun jadi penyanyi. ops..!! hehe..

10. Dalam blog kamu, sudah ada berapa followers?
- baru 16 followers jer yg sudi jadi kwn2ku... apa pun tima kasih kerana menjadi pengikut setia ku!! klu ada lagi jemput lah masuk!! buat mcm blog sdiri k...hehe...

11. Senaraikan followers yang paling kamuh suka? (Tak kira kuantiti). Kenapa?
- layak ker aku nak jadi hakim ni.. utk bagi tau saper yg da best??
eemmm.. pd aku janji blog tersebut, menjadi diri sdiri, mempunyai info, xkurang juga mesra pelanggan ( maksudnyer dia juga ramah ) dan dia mempunyai identiti yg tersendiri... aku akan jadi rakan ziarah dia yg setia...hehe..

12. Makhluk Tuhan Paling Hot yang mahu di tag:
- anda2 la... kerana andalah yg hot2 itu... kpd anda yg sedang membaca blog saya ini... saya rasa anda juga amat berharga pd diri saya... xkira anda siapa pun... artis, menteri, org2 kenamaan atau org2 biasa... pd saya semua sama shj disisi allah... janji ikhlas

"Sebab saya jugak ingin berkenalan dgn anda... "

" Selamat berkenalan...." : )

6 comments:

Mimy Hamid said...

mud...kamu juga bestfrend ku forever...syg amud

joegrimjow said...

buat lawak untuk diri sendiri pon best gak
hehe

chemistry_lady said...

pemalu bila berdepan dgn org yg aku baru kenal.. KECUALI... semasa menjual nasi lemak (di depan simpang)

Shitsurei Shimashita said...

wo..ada hati jadi penyanyo yer. bagus2!! suka gi kalaoke ke tokey?

makasih abg mud coz sudi jawab tag saya. TQVM again.

tHEoNeANDoNLy said...

sama2.. memang abg mud suka gi karaokay..hehe. jom gi karok!! hehe..

kakna said...

ape 'kamuh'2 ni..tag dr indon ke pakcik..ke brunei?