05 April, 2009

4) beDAy - kaK Piah

SaLam seMua...

30hb March yg lepas... beday kakak aku.. ( Sapiah Hj Hussin ).
Terlewat sikit... buat beday dia.. sbb dia pi bercuti pulau redang hari tu...hehe..

Jadi aku, anak2 saudaraku & uddin rancang utk buat beday dia....
- Pd hari sabtu 04hb pukul 3 petang. Lokasi di pilih di rumah sewa Hajar Mariah aka aja..hehe..

Pagi2 lagi... lepas aku hantar i3 tercintaku pi UM. Aku terus ke pasar BTR, utk membeli barang2 keperluan utk dimasak pd majlis tersebut.
- Seperti yg dikehendaki oleh Marlina. Lebih kurang pukul 10 pagi aku dah sampai umah marlina.
- Dan kami memulakan projek "A" bermula pukul 11 pagi..hehe. Go Marlina Go...!!! hehe...

( Marlina ni... teror buat kek piza, spaghetti & mee goreng siot...!!! ) hehe... up sikit!! hehe...


( Inilah hasil keje marlina... yg adik manis tu.. nama dia Manisya. adik kpd Marlina )


( ayo.. susah juga aku negok dia buat kek piza ni... ) aku tau makan jer...hehe.


(Buat sediri ok.....hehe.. Juga hasil campur tangan Marshila ) walaupun dot dot dot...tp tetap meyumbangkan baktinyer.. Go Cila Go...!!! hehe..


( Makanan yg telah disediakan utk di bawa ke lokasi )
- Untung sape dpt Marlina ni.. ( sambil memandang..) hehe..

- Kami bertolak dlm pukul 1.30 thari... Dalam masa nak bertolak itu... uddin n pameli pun sampai.
- Jadi kami sama2 bertolak.. tiba2 udin kata dia.. lapar nak pekena kat kedai mamak dulu.
- tp sebelum tu... Aku, cila, marlina nak pi amek Nadia kasavo kat tesco. sbb dia nak join sekali..
- jadi aku pun pi la amek dia.. pusing punyer pusing kat tesco.. xjumpa dia.. nak tau sbb aper kami xjumpa dia..??
- sbb dia bediri disebelah dgn tiang. Mcm maner nak nampak?? Dia tu dah la kurus! tinggi plak tu..
- Nasib baik laa.. dia tu cun.. klu x... lagi teruk kami xnampak dia..!! hehe... up sikit!!
- Jadi.. lepas kami ambil Nadia... kami pun join uddin mkn kat kedai mamak.
- Lepas mkn kami pun bertolak ke lokasi dlm pulul 2 petang.
- OTW tu kami pun call aja. Utk memulakan plan 'B" dan meyuruh dia memulakan lakonan dia yg maha hebat itu.... terhadap mangsa.. hehe..
- Lakonan aja begini... " Mak Yah leh dtg umah sewa aja x? ada masalah dgn tuan rumah ni la.. "
- " ok ok mak yah dtg... " hehehe.... ok plan "B" success...!! hehe..
- ok.... kita terus kan ke plan "C"
- Hias rumah sewa aja.....!!! yeppy...!!


( Sampai shj... kami terus bertungkus lumus menghiaskan lokasi kejadian...)
-Lebih kurang pukul 3.40 kami sampai... yg suspennyer..
-Mangsa telah berada hampir dgn kawasan kejadian...

"CEPATTT MAK YAH NAK DEKAT SAMPAI...!!!"... hehe...


(Nadia+cila = pakar juruhias dalaman )


( Persediaan yg bersungguh sungguh oleh Marshela + Nadia kosovo ) hehe...


( uddin sempat juga membalut hadiah utk kak piah... aper hadiah dia ek...?? TUNGGU..... hehe. )


( INILAH HASILNYER..... TARA...!!!! ) - kalah beday anak dia sendiri.... hehe...


( Makanan telah DISEDIAKAN.... )

- TIBA - TIBA .........



- Kak yah sesat

masa nak cari rumah sewa aja... uwaaa....!!
- Kami pun terpaksa buat plan "D" HEHE....
- Aja terpaksa keluar ambil Kak Piah.... kat luar taman... kesian aja..
- Tungu punyer tunggu kami pun naik letih... dan kami pun mula la buat lawak & aksi2 sepontan... sebelum kakak aku sampai...



- Dan akhirnyer aja memberi isyarat yg mereka sudah hampir dgn kawasan rumah sewa dia... Jadi kami pun bersiap sedia seperti yg telah dirancang...hehehe...

"Cepat2 mak yah dah nak sampai.....!!!!"
- aku berkata sambil menggitai dr belakang langsir...hehe..

" SURPRISE.....!!!!!! "
- Sambil bunyi letupan.. beday mainan & bunyi wisel...!!! .... hehehe...




( HEHE... Kay Yah dgn... terkejutnyer... terharunyer... & terkasimanyer...hehe... )


( Happy Beday Kak Yah yg ke-40 )


( Kak yah Happy... siap tepuk2 tangan lagi tuu...hehehe... )


( Juru kamera professional )
( Pelawak professional )
( ---- Happy nyer dia... ----- )

( Majlis membuka hadiah..... )

( Haa.. inilah hadiah dr uddin )
- Gambar kakyah+abgzul di pulau redang yg ada date beday kak yah.

( Makan time.....!!! )
Selepas majlis itu... aku juga turut berasa appy... Dan... aku rasa yg lain2 pun begitu juga... :)
- Matlamat majlis ini telah tercapai... :-
- Aku berasa puas hati... sbb selama ini kak yah selalu buat beday party utk org lain..
- Dan kali ni... kami pulak berhajat, nak buat "beday khas" utk dia... supaya dia appy.... :)
----- hAPPAY BEdAY kAk yAh ------

1 comment:

chemistry_lady said...

wahhh... xtido ke malam tadi buat n3..

terus hupdate hehe