30 April, 2009

17) cAcA teLah Tiada Lagi...

SaLam seMua..

Sebelum kejadian itu...

Aku lihat CaCa & CiCi bermain seperti biasa.... Tapi.. aku dapati CaCa seperti lemah.
Aku cuba usik2 Caca. Tapi dia seolah2 xmelawan. Dia hanya bergerak sedikit sahaja..

Selalu.. dia akan berlari kesana kesini.. aku menjadi hairan..

Sebelum ni... Aku dapati Caca nii memang.. kuat makan!!.
Klu dia.. makan bersungguh sungguh berbanding dengan Cici.
- Kadang2 aku dapati dia sampai "duduk dalam bekas" tempat makanan tu..
Sampai mcm tu sekali....!!

Lepas mkn.. jangan ckp lah uk uk dia...Dah tu.. bila Caca dan kekenyangan.. dia dah jadi malas nak terbang!! Nak terbang ke ranting kayu pun dah xlarat!! Dia main kat kawasan bawah sahaja...

Yang sedihnyer... :(

Smlm biler aku terpandang mereka... Aku dapati Caca telah tersungkur & tersepit di bawah tempat air.. Sedihnyer....

Aku telah di tanam dia di belakang rumah aku...






- Tinggal CiCi sahaja.... :(

6 comments:

Mimy Hamid said...

sgt sedih ...nnt cr pengganti caca yer

Shitsurei Shimashita said...

pagi tadi si onggon da tnaya ttg ejaan burung kakak tua dalam b.i. rupa2ny Caca (mcm gelaran anak buah konojo panggil saya ja) dah takde.
Malam tadi pun saya baru ja tanam anak kucing saya yg comey coz sakit. huhukk!!

tHEoNeANDoNLy said...

mimi : penganti nyer nati dulu la... kubur masih merah lagi..

Shitsurei : yer ker... kesian kat awk jugak.. xder ker pic kucing comey tuh.. sebagai kenang2an.

hajarmarlina said...

kubur masih merah..lawak gilerr haha
soriii, gelak plak

~Kh@idru$~ said...

cam sedih jer kan..
huhu
lexx arrrr bro...

tHEoNeANDoNLy said...

aja : kelakar la.. uwaa..!!

KhaiDrus : tu la pasal.. apa2pun tq.. nak wat cam ner dah takdir kan..