15 April, 2009

10) aRWah iBu teRCinta... suDah 40 hARi

Salam SeMUa...

N3 aku kali mungkin korang akan kata aku ni... emo. Tp inilah.. yg aku hadapi sekarang...
Mungkin sebelum ni... aku tak hirau dengan cerita org tentang roh selepas 40 hari..
Tapi... biler kene kat batang hidung aku sendiri... baru aku paham....

- Pada hari itu aku bangun seperti biasa... dan seperti biasa aku akan pandang ke arah bilik arwah..
- 1 perasaan yg lain benar aku rasai pd hari itu.. apabiler aku terpandang bilik arwah...
- Sebelum ini.. aku merasakan rohnyer.. seperti, masih ada lagi berehat di dlm biliknyer...
- Tp... kali ni... apabile aku pandang ke arah bilik arwah aku merasakan sesuatu perasaan yg aneh... 1 perasaan seperti bilik itu telah lama di kosongkan.. tilam & bantal seperti telah lama tidak di gunakan lagi..
- Aku cuba betul2kan katil & tilam serta cada arwah.. Mungkin susunannyer yg tidak di atur dengan betul dan seperti biasa kot...
- "Apa yg tak keneyer.. bilik ni yea..." ati kecilku berkata.
- "Mungkin susunan bantal ni xbetul kot..." tp bile aku kemas2kan seperti biasa... masih xsama jugaa!!
- 1 perasaan yg aneh sgt...
- 1 perasaan yg mengatakan arwah kali ni benar2 tidak ada di dlm biliknyer....
- 1 perasaan yg mengatakan arwah telah meninggalkan kami buat selama2nyer...
- Aku tidak pula merasa sedih pd masa itu....
- Mungkin ada benarnyer...
- 40 hari yg diberikan itu... sebenarnyer mengajar kita supaya lebih bersedia dari segi "Fizikal & Mental" utk menghadapi kenyataan yg sebenar2nyer...

" Ya allah ya tuhan ku... Aku terima ketentuan mu ini dengan hati yg rela......"



" al-fatihah... "

4 comments:

joegrimjow said...

sama2 sedekahkan ye
harta yg berharga buat ibubapa adalah ank yang soleh

Mimy Hamid said...

Alfatihah...xpe mud x emo pun..yg pntg doa sentiasa di hati untuk arwah ibu tersayang yer

MOHAMAD EFFAZUAN said...

byk2kan bersabar...setiap yg terjadi tu dah ditentukan oleh-NYA...

tHEoNeANDoNLy said...

tima kasih byk... joegrimjow, mimi & affa fazwan.