20 August, 2009

13) dUNIA ARtiS

SaLam seMua....

Tuan2 & Puan2.
Jangan terkejut sekarang aku dah jadi wartawan
sekarang nih...hehehe...

People don't call me amud tHEoNeANDoNLy..!
for nothing.....!! huhu.. mimi jawap.... hehe..

Aku juga ader selit2kan "kata2 hati" aku la..
itu dah semestinyer la kan... Tak kan nak baca jer..
Mestilah ader kata2 nasihat2 sikit..
itu dah stail aku la kan...

Kata amud tHEoNeANDoNLy..!!! hehehe...



Jadi inilah laporan yer..... hehe..

Kata Sofia, mereka memilih untuk bernikah
pada pertenghan Oktober dan diikuti dengan
majlis resepsi di sebuah hotel di ibu negara
pada 23 Oktober tahun ini.

Menurut pelakon berkulit putih gebu ini, mereka
memikirkan sudah sampai masanya untuk
mengakhiri hubungan berkenaaan dengan satu ikatan
yang sah setelah sekian lama bercinta. (Alhamdullilah)

Ingin mengorek dengan lebih mendalam tentang lelaki
yang bertakhta di hatinya itu, Sofia bagaimanapun
awal-awal lagi sudah memberi isyarat enggan
bercerita panjang-lebar tentang bakal suaminya.

"Saya tidak boleh beritahu nama penuh dia.
Apa yang saya boleh katakan, dia merupakan
lelaki kacukan Melayu, Jordan dan Arab, berusia 31 tahun
dan seorang usahawan," katanya yang mengenali
bakal suami sejak di alam persekolahan.

"Sebenarnya saya kenal dia sejak dari sekolah lagi.
Suatu hari dia menyambung pelajaran ke Australia
dan kami tidak bertemu lagi sejak saat itu.

"Dengan kuasa Tuhan, tahun 2007 kami terserempak
di Kuala Lumpur selepas dia tamat belajar.
Dari situlah kami mula menjalin percintaan.
Ia lebih mudah kerana masing-masing sudah
ada perasaan cinta dalam hati.

"Meneruskan cerita manisnya, Sofia memberitahu
pada penghujung tahun 2008, dia sendiri pergi
ke Amerika Syarikat untuk bercuti selama beberapa
bulan sambil mengintai peluang belajar dan bekerja
sementara di sana.Berada di negara Uncle Sam itu,
timbul perasaan untuk terus bermastautin di sana
dan tidak mahu pulang ke Malaysia pada waktu itu.
(Nak dok sana konon..
abis tuh ngaper dok dtg KL balik?
Ingat negara selain dari malaysia ni lagi aman
dan sentosa ker?)

"Bagaimanapun pada awal tahun 2009,
si dia suruh balik ke tanah air sambil melamar saya
untuk menjadi pasangan hidupnya.

"Saya terus menerima lamaran itu tanpa berfikir panjang.
Keluarga pihak lelaki datang merisik pada Mac lalu
dan seterusnya kami merancang bernikah terus
tujuh bulan kemudian.

"Kini saya sedang menanti
hari untuk bergelar isteri orang. Teruja dan gembira
rasanya dengan perubahan diri yang bakal berlaku
kira-kira dua bulan lagi. Memang tidak sabar untuk
bergelar isteri kepada orang yang kita sayangi dan
kemudian menjadi ibu," luah Sofia dalam nada kegirangan.
(Semoga diLindungi allah... AMIN)

6 comments:

Mimy Hamid said...

sejak bila ko jadi wartawannnnnnnnnn?? sawan ke..eheh

LYN said...

ekeke dah macam internet bergerak dah pacik aku nihh :P

tHEoNeANDoNLy said...

mimi hamid - citer byk xder.. maner aku punyer.. iklan kedua?

Shlyn - macam2 adee..hehe

chemistry_lady said...

lerrr itu je komen dia... igt ala2 mami jarum tadi :p lariiiiiiiiii

Anis Azalea said...

hebat, wartawan gosip-amud...wakakak...

tHEoNeANDoNLy said...

chemistry_lady - ni bukan mami jarum lagi.. ni dah mesin jahit teruss!! hehehe..

Eri-Chan - what the name? Mr.Erik Chan Yu Meng ker? what ever laa..!! hehe..