29 March, 2009

8) perTanDinGan kOmPanG sEk. rEn.

Salam SeMua.....

Pada 28hb March 2009. aku temankan is3 tercinta ku menjadi urusetia utk sebuah pertandingan kompang berirama... ops! silap. Kompang Selawat Sekolah Rendah...hehe...

appy gaks la.... teringat masa2 sekolah dulu....

Klu dapat di putarkan masa.... aku nak jjer kembali ke zaman2 sekolah dulu....
dimana aku xpayah nak pikir pasal benda2 lain... selain dari main2 kat sekolah...hehehe...

Klu korang lah kan... klu dpt diputarkan sekali lagi masa korang nak pi masa yg maner satu.....??

Dapat merasa makan di dewan makan guru2... terasa mcm CIkGU Besar plak...hehe....
Kakak nilah yg jaga makanan masa tu... hehe... muah!!

Mula2 dewan kosong jer... aku dok belakang sekali.... dlm ati maner pi IBU&Bapak dorg ni..?? xsupport ker anak2 dorg nihh???

akhirnya..... ramai gak yg dtg......

Para juri....... Para perserta......


Pemenangnyer adalah....!!! aku dah agak dah kumpulan nih... teror gaks bdk2 ni... aksi dorg mempelbagaikan aksi berkompang tu.. aku respect giler... tp sori... dek asik gan aksi mereka... sampai, aku terlupa plak nak rakamkan detik2 aksi mereka itu... aksi dorg ada yg macam pom pom girl pun ader gaks... yg aku kesian dlm kumpulan tu ada sorg bdk lelaki yg comel.. sbbyer.. dia terpaksa duduk sambil main kompang lepas tu bangung balik... lepas tuu duduk balik.. kesian aku tengok kepayahan... dia bangun & duduk tu..hehe...
- Aku rasa objektif acara ni bergerak seiring dengan ajaran islam... dimana....
1) Ia dlm masa yg sama... mengcungkil & mengembangkan potensi serta bakat murid2
2) Manakala aktiviti kompang selawat ini juga... mempelbagaikan irama kompang selawat yg baru2... bersesuaian dengan keadaan semasa dan sealiran dgn ajaran islam.
3) Memperkenalkan kembali seni kompang selawat kpd murid2 sebagai salah satu medan utk berdakwah.
Dalam pada tu... aku sempat jugak jln2 cari pasal kat sekitar sekolah tu.... aku nampak ni...
Projek perkebunan... bdk2 sekolah ni...
dan aku paling suka sangkar burung dan kolam ikan kat ni....
AKU RINDU LA.... KAT SEKOLAH RENDAH & SEKOLAH MENENGAH AKU......!!!!!!
Lepas sahaja tamat acara itu..
aku & is3 pun bercadang hendak melawat anak saudara aku..
Dan kami pun lepak2 di rumahnyer....
Hajar Marlina dgn senyuman arkian yg comel...hehe..
Dan kemudian setelah aku, is3, Marlina, Hajar, Marsila berbincang dgn berhempas pulas nak pikir kemana arah tujuan kami seterusnyer utk berjln2...hehe... last2 kami pilih jayajusco cheras selatan jer utk berpoyer poyer...ee hampehh tulll....!! hehe....
Kat sana byk detik2 jejak kasih telah berlaku...hehe..
Aku terserempak - dgn kwn sekolah men yg dah lama xjumpa...
is3ku terserempak - kwn sekerjanyer...
Marlina terserempak - dgn cikgu sekolah dia dulu.....
Yg bestnyer...!!! cikgu tu belanjer kami rojak buah... sbb rindu bangat kat anak murid dia..Marlina...hehe...
Bestnyer... ngaper cikgu xckp nak belanjer.. leh kami mintak western food ker...hehe...
appy jer.... :)

3 comments:

chemistry_lady said...

petang yg sungguh indah...akkakakkakaka..

tHEoNeANDoNLy said...

ya lor...hehe

hajarmarlina said...

ini sume encik wan punye pasal..pastu malam tu baru nak jumpa..aku cekik jugak karang... nanti i update u olls..k