02 March, 2009

1) mARi tenGOk WaYanG....!!!

SALAM... hehe...



Hari ni aku n is3 berhajat nak pi negok wayang laa... dah lama kami xnegok wayang.. sejak aku KECEWA GILERRR...!!! negok wayang citer ni ha kat bawah ni hah...

hampehhh...!!!!!!!! haa.. marah ni.. nasib baik aku xmencarut jerr dlm blog aku yg suci dan murni ni... eemmm geram!! tansion..!! dan xlawak langsung citer ni... ada jugak la segelintit yg gelak.. tp aku xleh nak gelak.. cuma tahap tersenyum jer ngan lawak dorg dlm pilem nih...!!

Bulan lepas ler... aku ajak le is3 negok citer ni... konon2nya aku ckp kat is3 aku "sape lagi yg nak naik kan industri tempatan klu bukan kiter... tapiiiii....!! ini balasannyer yg aku dapat....?? eeemmmmm..... (sambil gayling gayling kepala ke kiri dan kanan)

Lawak dlm cerita niii..... sampai sanggup buat aku ter ter ter ter ter terpaksa keluar dr panggung!!! setelah separuh dr jln cerita itu aku dah negok... sebelum cerita tu nak abis.... aku dah keluat panggung!!!

Ya allah ampunkanlah dosaku sbb terpaksa nak kutuk citer nii...

1 ) Dah la jln cerita ni... xmasuk dek akal.. anak buah aku c haikal tu lg pandai membezakan lawak dgn marah..

2) kot yer pun nak cari untung jgn lahh.. sampai memperbodoh bodohkan penonton...!! dari segi org dlm gua yg kuno.. sekuno kunonyer...!! wei.. org asli kat lereng2 gunung cameron higlands tu sekrg ni pun... dah ada asro tau kat umah dorg tu tau..!! yg gadisnyer pun... dah ada yg jadi artis lagi...!!!

3) lain kali klu TUuuutt... yg arahkan citer2 mcm gini... aku setakat negok VCD jer laa... ala ala stok negok vcd jer citer2 mcm ginihh... itu pun mungkin aku pinjam kat kawan ker.. saudara mara ker.. atau jiran sebelah punyer ker...!!! eeee.. amek kau...!!

4) Is3 aku yg idup nyer xkisah dgn citer aper2 pun yg kami pilih utk tonton bersama & bila selalunyer... aku mintak pandangan dia lepas negok setiap citer wayang yg baru lepas kami tengok selalu dia akan beri jwpan yg skima... "ok ler tu bang.." tapi..... kali ni dia menyerah diri...!! ajak aku keluar awal... sbb dia kata nak muntah.... sbb xpaham dgn lawak citer nii... nampak x??

5) x tau la citer tahap dewa aperr utk citer niii....? Lu pikir la sediri nabil.....!!! ( agaknyer sbb nabil jer.. yg aku nak negok citer ni.. tp hampaa belaka....) aku rasa klu nabil sorg jer yg buat lawak dlm citer nii pun dah ok kot...

6) aku rasa mungkin sbb dialog antar sifu & tongga yg xleh berbahasa ibunda tu.. yg menyebabkan citer nii.. bertambah boring.. mungkin nak buat kelainan sikit kot... tp xlawak la... xmenjadi punn.... & lawak tu aku rasa.. mcm biasa2 jer yg penah kiter dengar dan penah di lakukan oleh org lain....

7) dah la cukup la tuhh... xlarat dah aku nak complaint pasal citer ni... hampehh!!!

8) Yelah...!!!Yelah...!!! Yelahhh..... dlm aku kutuk2 citer nii.. aku nak selitkan lah jugakk... pujian utk citer nii.... itu pun sekelumit jer laa....

9) kepujian aku hanya pd permulaan citer nii jer... itu pun pada selingan masa memperkenalkan nama2 perlakon.. nama pengarah... nama2 pekerja2 d belakang takbir... nama juru solek.. ala... selingan yg masa mula2 sebelum... citer nak di mulakan tuuu... tau x ni..??

10) haa!! tu jer la yg aku leh bagi 3 bintang.... aku punyer laaa takjub bila selingan tu ala ala selingan citer pilem "SPIDERMAN"...!!!! dlm hati aku berkata " wah!! hebat citer nii.. mesti bestttt... TETAPI.... emmm....

- so moral of the story.... LU PIKIR LAH SDIRI.....!!!! hehehe.......

Berbalik pada citer aku di awal2 tadi...hehehe...

Hari ni aku pi negok citer ni.... walaupun mungkin korg kata aku dah ketinggalan negok citer ni... Bukan aper .....!!! citer ni asyik "SOLD OUT" jerr jualan tiket nyer...!!! haa...!!! aku rasa2 korg pun dah tau citer aper aku nak pi negok kann kan kan kan???? hehehe....

Ni haaa... panjang tiketnyer aku beli tadi.....!!!!


panjang kan??? hehehe...
aku rasa2 citer ni leh box office la... sbb nyer korang bayangkan klu 1 pameli ada 6 org anak + 2 utk ibu & bapa = berapa jumlah tiket nyer??? matematik la pulak kan?? hehe...

begitulah jawapan nyer seperti di bawah nih.....



meriah kan??? hehehe....
dgn kakak piah aku yg baru kuar wad hari tu... dah sihat ler tuu....
dgn anak dia.. haikal
is3 ku tercinta....
4 org anak buah aku... (anak kakak ipar sebelah isteri)
dan termasuk aku.... hehehe.....

Sekali lagi utk meyokong industri pilem tempatan aku pun negok lahh citer nii......

Inilah ceritenyerr........... aku arap2 citer ni xmenghampa aku.....
(sambil memandang ke arah citer tutttttt........ )

Inilah citer yg aku nak negok tu.....!!!

selepas keluar dr wayang...... Best la citer niii....!!!!

"x boring, kelakar, ada saje adengan yg mencuit hati, ada jugak saat2 cemas, kejadian2 misteri dan xkurang juga saat2 sedih di akhir cerita.... "

emm korang bayangkan lah.... tahap aper citer nii...???

pd pandangan aku..... :

1) Jln citer ni mudah di fahami....

2) kesan2 khas jgn cakap la... tabik sprng kat diorg...!!! bangga niii... rakyat m'sia ada karton yg gempak cam gini...!!! hehe...

3) watak2 semua original ok... wpun hanya watak katun sajer....!!! ( sambil memandang pd sifu dan tongga)

4) masa selingan memperkenalkan senarai nama2 pelakon masa citer ni baru nak mula... budak2 dlm panggung menjerit jerit memangil nama upin...!!! dan ipin....!!! hehehe...

5) aku rasa mcm dlm tadika kemas rasa nyer....hehehe.... meriah rasanyer...!!!

6) aku pun turut rasa terkasima dgn laungan itu.. hehe..

7) itulah kanak2 jujur dan iklas utk memberi sanjungan pd idola2 mereka...hehehe..

8) dan yg bangga nyer aku negok... ada juga segelintir kaum bangsa lain... cina & india....

9) dan yg paling bestnyer.. xterasa citer tu dah nak sampai ke penghujung cerita... uwaaa..!!

10) dan yg terakhir dan memalukan diriku.... uwaaa...!!! lepas jer abis selingan di penghujung cerita tu... aku terus bangun. Ingatkan dah abis...?? rupa nyer ada sambungan pilem upin & ipin yg ke-2 akan dtg...!! eee malu nyer.... org lain aku tengok masih setia duduk di kerusi masing2 bagaikan tak mau bangun dr tempat duduk mereka...!!! hehehe.....

macam maner... best x?? hehehe...

Lepas ni korang mesti terpegaruh ngan citer aku ni kan....??? hehehe.....

pegi la tengok...!!!

oklah sampai c niii jer... citer aku ok.... nati sambung lagi k....

sELaMaT MEnONTOn....!!!!!


hehehe.... salam semua....!!! :)

17 comments:

chemistry_lady said...

klako baca post kali nih...di sini sy pun nk memberi ulasan

1) sifu dan tongga- cite sampah.. tp okla pakcik bg 3 bintang mcm masih ok la kot

2) upin dan ipin- membanggakan dan xdisangka2 cite yg ku anggap remeh rupanya...hehehe.. xpenah tgk cite nih kat tv..tp tau doh mmg best.. kwn2 suma kata best.. rasa nk sgt tgk tau.. cuma satu je nk komen.. pls, reproduce the making dia.. cam sampah.. huhu

kejam plak ayat2 aku nih.. hehe

chemistry_lady said...

apsal blog/blob kakna xleh masuk????

p/s sori terpaksa pinjam blog pakcik as perantaraan.. pls approve ek..visible for her to read

hajarmarlina said...

hahhahahhahha lawakkk giler siott! best gile entry pakcik ni..kalau nak tau pakcik ni memang tere bab kutuk2 mengutuk..hmm nak tgk a upin ipin..dgn sape ek??

haha nway kakja the making upin ipin best gilerrr beb! kakna suka sgt2..satu kelainan..

tHEoNeANDoNLy said...

chemistry_lady : the making upin & ipin best la.. lain dr yg lain... balik2 org yg sama buat kerja belakang takbir.. kelakar.. sbb kekurangan perkerja kot.. dorg terpaksa krtive..hehe.

hajarmarlina : ala tu baru kutuk sikit jer..hahaha...

maner yg lain ni..? dah tenggelam ker aper?? hehe..

chemistry_lady said...

hah kelainan?? best?? betul ka ni?? hehe

cuba tgk betul balik..setiap section dept. dialog mst bermula mcm ni "haa.. kalau nk tau mcm mane adik2 nk tau buat audio... haa.. camni la caranya.. tengok tengok tengok.." setiap section okay..

apapun, utk kanak2 sesuai la kot... ini komen membina k.. coz i know this film ada quality..kalau x, camana leh letup2 kotak pejabat kan hehe

hajarmarlina said...

aah stuju gile dgn pakcik..menarik gile the making die..sbb org yg sama pusing2 buat suara, lukis kartun, pengarah mcm2 lgi..kelakar plak tu..

hajarmarlina said...

tahu xpe..meletop2 kotak pejabat die..
kan ade satu sesi tu die sndiri kira cakap haa.. berapa banyak kali..x rasa lawak ker?? haha
so drg aware cm drg asik2 ckp haa..

haha!

drg ni bukannya trained public speaker so mmg ikot script pasal tu asik2 kuar haa..

Jenna said...

kena gi tgk ni.. sekali sekala layan kartun pn best gak.. :)

tHEoNeANDoNLy said...

chemistry_lady : kak aja ni xada perasaan ker negok the making dorg ni..?? hehe...

hajarmarlina : memang kelakar kan kak na? hehe..

Jenna : pendatang baru kat sini ekk?? welcome welcome!! pi la negok citer ni.. mesti Jenna zain enjoy punyer... hehe.. :)

hajarmarlina said...

mmg! tak perlupun pangkat profesor madya kalau nak hasilkan filem yang bagus..
budak2 muda pun mampu tau!
(sambil memandang kpd sifu and tongga)

lu pikir la sendiri!

tHEoNeANDoNLy said...

wah..!! makin panas isu ini.... ( sambil memandang sifu & tongga ) hehe....

chemistry_lady said...

hehehehe..klaka giler baca komen2 nih.. semakin hangat!!

ntahla..kakja x puas ati making dia camtu. cam sampah je ms tgk tu.. tp xpelahh save budget...yg penting cite mesti best!

LYN said...

hahah cerita nih memang best gilaa . especially part yg Rajoo cakap : " Upin , Ipin , fikir masa depannnn ! "

wakakaka , memang kelaka gila , Kak Edah ( mama saya ) siap gelak golek golek lagi tatkala menonton scene inih . haha

betul tuh Pacik , marilah ramai ramai kita tengok filem nih . support local film

tak rugi pun kann . yang paling bangga , sound effect dia mmg WORLD !!

come on lah rakan rakan . mama saya yg 2 tahun sekali baru tgok wayang ni pun teruja tgok filem ni , inikan la pulak kita yg muda remaja nih takkan tak excited nak tgok kot ? ( sambil memandang MAMI JARUM ) hee : )

hajarmarlina said...

aah sume emosii je backing the making upin ipin..x kesah la..asalkan meletopp pecah panggung ko..

kotak pejabat!

tHEoNeANDoNLy said...

wah..!! perkataan (sambil memandang) hangat di gunakan now this...!! hehe... makin panazzzzz...!! hehe... ( sambil memandang ifa rahziah) - lagu dia kan panaz panaz panaz...!! hehehe...

Shitsurei Shimashita said...

itulah indahnya filem negara kita, da yg gah dgn tajuk, pelakon tp isi hampeh. Kita perlukan cerita2 yg sesuai dgn keadaan negara kita.
Cayok lah Les Copaque..tahniah

4630AC D said...

Cite mula2 tu, tgk iklan kat tv pun tau xlawak. Yg lawak, baca komen org pasal filem tu. ekekeke