29 March, 2009

7) iKAn keLi

Salam seMua...

3 bulan lepas aku ada beli sepasang ikan keli yg kecil.... Dan sekarang ikan keli tersebut telah membesar... Hajat di hati memang nak k.o kan jer ikan keli ni... nak masak sambal. Tp..........

x sampai hati plak nak buat makan...... uwaaa.....!!! :(

So aku open lelong... kat saper yg nak bela @ buat aper sajer pd ikan keli aku ni...
Sbb nyer kami dah tak mampu nak menjaganyer...

dek kerana ikan keli kuat makan...!! hehe...

Lagi 1 kami xderr masa nak tukar air keli ni hari2... sbb kami bz... 2 hari sekali..... kena tukar air tau...!!! meningkat bill air aku....hehe...

Klu xada saper nak bela.... aku akan lepaskan ikan keli ni... di kawasan habitatnyer...

sedihnyer..... :(


Manjakan ikan keli ni.....??
Dia mcm tau jer aku nak lepaskan dia pergi......
Komen anda...... apa patut aku buat???

5 comments:

chemistry_lady said...

OMG. dulu kenit je..pakcik bg makan ciken cop ke nihh???

haha aja tau..

pasal naya g plkn la xde sape nk tuko air 2 kali sehari tuh kan ;)

isk..aja pun terasa sedihnya pasal aja pun berkasih syg tuko air dia masa duk kat umah atok dulu..akkakkakka

tHEoNeANDoNLy said...

yelah sbb naya xder la.. ikan ni kene lelong...hehe... yer ker.. aja ada buat kerja2 amal utk ikan keli pcik ni.. hehe.. terharu nyer..hehe... so ikan ni akan di lepaskan xlama lagi..

chemistry_lady said...

tp lebih pada tgk naya tuko air je sbnrnya..pasal ikan pakcik ganaz2..takott..hehe

hajarmarlina said...

hahha kakna konpom x penah..hmm tapikan ape kate pakcik lepaskan je ikan ni..sian die..ataupun pakcik bagi je kat jiran2 pakcik

tHEoNeANDoNLy said...

ha bagi kat jiran.. xterpikir plak.. nati pcik cuba tanyer aci kat depan umah pcik ni...