26 July, 2009

9) KeNduri di NiLai

Salam SeMua...

Hari ni kakak saudara aku yg duduk di Nilai
Telah mengadakan kenduri arwah.

Tp... aku merasakkan sesuatu kekosong &
kekurangan di dlm majlis tersebut...

Aku cuba cari...
Mungkinkah makanannyer x sedap?
semua sedap2..
Mungkinkah xcukup ahli2 keluarga yg x dpt hadir?
ada lah jugak.. tp xkisah pun..

Aku pun mencari ibu saudara ku yg baik hati.. (UDA)
Bertanyakan perihal kesihatannyer &
Bertanyakan dia nak makan aper??

Dari citu baru lah aku tahu......

Jawapan yg aku cari2 selama ini...
Akhirnyer aku temui...

Jawapanyer rupa2nyer...
Arwah ibu ku x der bersama2 kali ini... :(

Patutlah aku rasa lain sangat...
Puas... aku keluar, masuk rumah kak ina mencari jawapan..

Patutlah...
Aku merasa sesuatu yg x lengkap yg masih aku x buat..

Selalu aku akan mencari arwah..
Tanya dia nak makan aper..
Klu dia nak makan...
Aku akan ambil kan makanan tersebut utk arwah...

Tapi kini aku xdapat berbuat semua itu...

Bagaimana nati... aku akan menghadapi semua ini...

Pertama kali berpuasa di rumahku dgn ketiadaan arwah..??
Pertama kali berhari raya tanpa arwah...??
Pertama kali mendengar gema takbir hari raya tanpa arwah nati...??

Bagaimaner? Bagaimana perasaan aku nati...??

NOTA : Maaf... aku xdpt sertakan sekali gambar kenduri tuh...
Sbbnyer... Lepas kenduri & lepas zohor
aku tanya bilik kat anak Kak Ina utk masuk tidor sekejap....
Harap2 perasaan sedih aku akan hilang..
biler aku bangun dari tidor nati.... :(

(al-fatiha - utk Hajah Sariah Salleh)

2 comments:

chemistry_lady said...

sedih.. harap pakcik lebih tabah...

~Kh@idru$~ said...

sedih kan..
dy pun dah takde parents bro..
Its make me more stronger than before..
huhu!!~~