03 July, 2009

1) WaYang -- Transformers Revenge Of The Fallen

saLam Semua....

Kali nih aku nak citer sikit pasal
"Transformers Revenge Of The Fallen"
Bersama2 is3 tercinta & Hajar Mariah aka chemistry_lady..
Jangan mare!! hehe..


Full house..!! aku beli tiket utk esok nyer pun penuh.. yg tinggal pukul 10.30 mlm jer...
Aku rebat jugak..!! Minat punya pasak kan..!! hehehe...
abis pukul 1.30 pagi..!! pehh..!!
sampai pedih mata tahan ngantuk...

(Aku xkisah la korang nak kata aku bocorkan rahsia plot & ending citer nih... )

ada aku kisah...?? :P

("People don't call me amud theoneandonly for nothing..!! ")
amek ko..!!

Aku dah negok citer ni...
Aku dengan harapan yg mengunung tinggi...
dengan kesabaran yg sekian lama...

TETAPI....

Nati lah... aku citer kemudian... tetapi dia... biar saspen sikit...!! huhu... thats amud!!

Cerita dia bermula dengan sesi meyelamat si (MEGATRON)
Bos kepada kuncu2 robot yg jahat2 tuh...
Kuncu2 dia selamat kan dia ni dari dlm dasar laut..
Sbb masa episod 1 dia kena campak dlm laut.. ingat x?



Lepas dia di naikkan semula ke atas muka bumi...
Aper lagi bermulalah babak2 ganas yg dirancang oleh si MEGATRON nih...


Tapi... dah tentu lah bos kepada robot2 baik..
(OPTIMUS PRIME)
Ni mempertahankan kedaulatan & undang2 bagi pihak manusia.... kan??

Dan kali dah tentu la ader robot2 yg baru.... seperti pic di bawah ini...




Robot 2 ekor kat atas ni.. asik buat lawak jer...
oklah kot....

Nasib baik (BUMBLEBEE) penyelamat keadaan dlm citer Transformers ni...
Aku suka bumblebee...!! terutama masa babak dia nagis....


Dan optimus prime pun jumpa lah balik mamat ni..
Optimus Prime mintak mamat nih utk berkerjasama dgn mereka.. utk selamatkan dunia...
tp mamat ni xnak... dia kata.. dia hanya nak kecapai idup dia seperti org2 lain....
Tetapi di akhirnyer.. mamat ni akur juga dgn permintaan optimus prime..


Dalam pd itu...
Megatron pi jumpa pak menakan dia kat angkasapuri.. eh silap!
angkasa raya..hehe...

Dia ni rupanyer Taiko jugak...
Di masa zaman2 kegemilangan dia dulu...
Berlawan dengan org2 zaman purba dulu2..
Macam tu.. yer....??? Bukan org zaman purba dulu2 lawan dengan T-rex ker??
dah xder modal lain dah ker depa ni??
nampak kan...??
Aku dah mula xgemor...

Transformers jahat.....

Gabungan dari jentera & jentolak dari berbagai bentuk menjadi
= Transformers besar dan jahat di atas..


Transformers Harimau - jahat jugak = tengok bentuk pun dah tau jahat! hehe...

Dan akhir sekali....
Ini adalah... penjelasan kepada tetapi... yg aku nak citer tadi....




Korang perasan atau tidak... hampir 80% pengembaraan di jalankan di Egipt??
Dan korang perasan x?
Yg mereka2 ini hendak memutar belitkan fakta sejarah kenapa??
Atau dlm erti kata lain.... fakta sejarah ISLAM.

Dah tertulis dalam AL-Quran....
Sape yg mendirikan Piramid tu kan...??
Kenapa nak di tokok tambah atau di ubah2 nih...!!!

Dah xderr modal lain ker dorg nih....!!!

Klu sejarah bangsa lain aku tak hirau korg nak ubah2...!!
Tapi.... ni sejarah kami..!!
Sejarah orang2 ISLAM...!!

Terbukti kami org islam mempunyai "tamandun yg tertua didunia..."..!!
Korang ader ker....?? Tamadun yg tertua di dunia..??? yg adoo...

Klu sejarah idup Abraham Lincoln ker...
Sejarah idup Madela ker... atau...
Sejarah idup Tom & Jerry ker... aku xkisah beb...!!!
Klu korang nak ubah2....!!!

Bukan aku nak emo.. tapi....
hati2 sikit klu nak buat citer atau aper sajer...
yg berkaitan sejarah ISLAM.... ok...!!!

Yea... aku tau ia cuma sebuah cerita.... TETAPI..
Buat cerita yg tidak ader kene mengena dengan..
SEJARAH ISLAM lain kali ok....!!!

Jadi... kepada yg negok berberapa kali citer
"Transformers Revenge Of The Fallen" kali ni...

Renung2kanlah sikit....
klu xdpt renung banyak2....
renungkan sikit pun jadi lah...

Semoga menjadi kekuatan pada kita semua..
Sebagai umat Nabi Muhammad saw &
Hamba kepada ALLAH swt
utk kita terus....

" Menegakkan Kebenaran....!!! "

AMIN.....!!!


NOTA : ------------- Maaf kpd sesiapa yg terasa hati...




8 comments:

DaliaLiyana said...

ramai org kata citer ni best? best sgt ke??

chemistry_lady said...

lawak angkasapuri dgn tom n jerry tu klaka.. very da pure..

komen sikit cite ni.. mmt best cuma olahan cite perlu kuat.. kalau setakat kebabom sana pum pum sini.. jln cite kuwengg.. rasa tawar gak

apapun, syabas sbb baloi la gak pi tgk..

p.s: nk cr lagu linkin park

tHEoNeANDoNLy said...

DaliaLiyana - citer ni memang ler best.. sbb ada robot2 Transformers tuh.. tapi jln cerita dia boring sikit.. dah la kena tunggu 3jam baru abis! Kadang2 kite tertanya tanya..
Biler nak lawan ni??
Biler nak abis ni?
ha mcm tu sekali...

Chemistry_Lady - Baik cari lagu awal lah dondang jer..hehehe..

affa fazwan said...

btul tu amud... cite ni best pada CGi jer... jln cite mcm biasa jer... xtau la npe diorg fanatik sgt dekat cite ni... hmmmmmm...

diana aziz said...

Betul tu... Aku tgk filem nie mase hri pertama tayangan, okeh! Betapa minat nau aku kat filem nih.

Aku pn setuju dengan kenyataan dlm entri di atas. Mcm nkubah sejarah tamadun Islam. Ader ke patut dlm piramid tu ader mesin yg blh musnah dunia? Hampeh...

tHEoNeANDoNLy said...

affa_fazwan - emm.. dorng hebat pd CGI jer tp.. plot cerita tu yg ado..

TinTaDariHati - hampeh yg mcm hampeh kelapa tu ek?? hehehe.. :P

Mimy Hamid said...

tu la kita tgk2 je..tp smbl tu kena perhati2 skit ..biasala org nk memanipulasi tokok tambah citer..bg org islam hilang akal sekejap..istifar kejap

tHEoNeANDoNLy said...

mimi - tul tu.. ade benda yg kita setuju dgn kehebatan mereka & ader benda yg kiter kena tegur!! biler dah sentuh tentang agama & terutamanyer islam!!