10 February, 2009

3) aPa yG iStiMeWaNyer aRi Ni??

SALAM SEMUA...!!! jumpa lagi...hAhA..

emm pagi ni.. aku bangun dari tidur mcm biasa... pukul 6.00 pagi... Is3 tercinta memberi kucupan pagi yg istimewa pd hari ni... emm lain dr yg lain? kenapa ek?? selepas solat subuh, aku dengan bersemangat waja dan sesegar mandian pagi pun... keluar ler ke halaman rumah.

Ku lihat bulan purnama seawal 6.30 pagi!


Petanda bahawa hari nii.. lain dr yg lain....?
emm... Mesti cuaca baik hari ni ka?
(sambil melihat keindahan ciptaan allah) renung2kan2 lah...!! hehe..

Selepas tu aku dgn bersemangat nyer! pi ler siram pokok2 bunga yg ditanam oleh is3 yg tercinta.. di halaman rumahku ini.. seawal 6.30pagi!! hebat kan? hehe.. yelah tumbuh tumbuhan jugak inginkan belaian di waktu pagi..betul x? hehe.

Lepas tu aku masuk ke dlm rumah... terus aku amek pic Is3 ku tersyg... (aini hamid) hehe..


Dia pun heran aku amek pic dia seawal pagi begini..hehe.
aku cuma kata.. ni utk blog nati..hehe. emm xkisah abg katanyer..hehe.
Dia dah kenal sgt suami dia ni yg kaki suka amek gambor..hehe.



Lepas tu... aku terus amek gambo kete aku ni...hehe.
(Nampak kesan2 siraman pokok2 bunga tu..??) hehe..


Aku terpikir sejenak....


Apa yg aku inginkan pada hari ini, hari esok, minggu ini, bulan ini, dan tahun ini...?? saban tahun aku berazam utk memiliki sesuatu ddlm hidup ini...


Contohnyer, aku akan meletakkan target dlm hidup ini.. Aku akan pasang niat..
"Tahun ni aku nak memiliki RUMAH". so.. aku telah pun membeli sebuah rumah!. Setelah beberapa tahun aku membuat penyimpanan.

Aku berazam ingin menjaga IBU ku yg uzur, di rumah ku sdiri... (setelah ketiadaan ayah tercinta sejak 21 tahun lalu). alhamdullilah ibu ku telah tinggal bersama2 ku skrg...


Selepas tu aku target nak dptkan lesen kereta. Pap!! dah dapat semua tu...


Lepas tu aku buat keputusan yg MAHA hebat dlm hidup aku... aku nak KAWIN... pap!! dah pun 1 tahun aku berkawin..


(alhamdullilah) semuanyer berjln dgn lancar dan aku bersyukur kpd allah.... Dengan semua pemberiannyer...


Mcm inilah juga di tahun2 yg sudah... setiap tahun aku berazam utk jadi yg terbaik, jadi anak yg baik, jadi insan soleh, jadi suami yg bertanggung jawap dan sebagainyer...


tp... aku hanyalah hamba allah yg lemah.... tp aku tetap cuba & berusaha!!


di tahun ini pula aku berdoa... agar aku di kurniakan cahayamata dlm kehidupan aku dan is3 aku.. itu adalah target aku tahun ini... sedih la plak.. :(


(Kata2 is3 ku pada ku suatu ketika dulu...)
"Mungkin allah ada sebab kenapa kita belom dikurniakan cahayamata buat masa ini.. Mungkin ingin memberi peluang, masa utk kita bermesra & berkasih sayang (honeymoon) agaknyer.."huhu..

emm.... mungkin ada benarnyer kata2 is3 ku itu... atau kata2nyer itu sekadar hanya utk mengubat hati ku yg lara... Setelah mendengar kata2 itu... skrg aku xkisah lagi..!!


asalkan aku mempunyai 2 wanita yg aku syg ini.. itu sudah mencukupi pada diri ku skrg..!!



apa yg mampu aku lakukan hanyalah... berdoa! & berusaha lagi...!! dan lagi...!!! dan lagi...!!!
yg lain.... aku berserah pada yg esa (allah).
-AMIN-


Rupa2yer.. hari yg istimewa ini.............. adalah hari JaDi Ku yg ke-35.

emm eehh..? apa akan jadi pd aku & apa.... yg aku ada pada usia aku 40 tahun nati???
(aku suka berfikir benda2 mcm gini)




p/s :- KORG ADA TERPIKIR X MACAM TU...??
(sediakan payung sebelom hujan tau kwn2....)


-AKU BERDOA AGAR SEMUA YG AKU INGINKAN DIMAKBULKAN OLEH ALLAH-




------- AMIN -------

3 comments:

chemistry_lady said...

wahhh.. happy birthday pak cik!!

ingat kan bangun 6.30 pasal nk open table nasi lem.. oppss.. hehe

tHEoNeANDoNLy said...

hehehe... nasi lemak!! nasi lemak!! hehe.. klu org lalu jer mesti pcik akan kata " aja pcik leh BAU la org ni nak beli nasik lemak kiter!" hehe... "wang masuk wang masuk" hehehe...

chemistry_lady said...

hahahha.. mmg la bleh bau.. pastu nk dekat dgn kita.. org tu simpang ke lain.. akkakkakaka..

pengalaman2.. xleh lupa lah.. sampai masa aja nk wat blog.. lama lagi lah.. skrg lum suai lagik